Tuesday, we pulled out of Elizabeth City early morning to a spectacular sunrise. Maryse got these photos..... they were taken only a few minutes apart ... fantastic!
We have been been both hating and enjoying another Nor'easter - a front that brings with it strong 25 gusting 30 knot north winds and cold air.
For two days we enjoyed having the genoa sail out fully to take advantage of the following wind to push us further south. To maintain or speed and destination, we motor sail - the engine runs about 1500 to 2000 RPM while sailing. This gives us an average speed over the ground of 7+ knots - for us that is approaching the speed of light! Since there are not many great spots to anchor, we need to pick a spot and drive hard to it, always with a more opportunistic Plan B. Tuesday was one of those days, we were underway at 6:30AM with the morning light and by the time we anchored it was almost dusk and we had rattled off 73 statute miles - a great day! We left Elizabeth City VA, crossed the Ablemarle Sound, down the Alligator River and through the Alligator River / Pungo River Canal. Scenically this area is very unappealing from our view, almost no homes or towns, only wide and shallow expanses of water or straightline canals through the trees.
Alligator River to Pungo River Canal |
Alligator River to Pungo River Canal |
Wednesday morning was another early start and again the north winds blew hard - waves in the Neuse River were 3 feet high and Ambition surfed along on a number of them. Tonight we are in Oriental NC (W35.01 N076.41) tied up at the Oriental Marina - finish off the afternoon with an exciting round of diesel fuelling and laundry! Life is good!
Mardi 13 novembre
Tous les matins au quai municipal, il y a des gens qui viennent s’assoir sur les bancs de parc pour assister au levé de soleil. Je comprends pourquoi, nous avons assisté à une véritable symphonie de couleurs, un moment magique. Le ciel était splendide, nous ne pouvions que ressentir de la gratitude pour autant de beauté sous nos yeux. La paix et la sérénité étaient au rendez-vous.
Malheureusement au bout de quelques heures, le soleil a laissé sa place aux nuages, le temps est devenu gris et froid. Le paysage était triste, un peu de pluie et une température froide.
Un beau 73 milles pour ensuite ancrer dans une petite baie près de Pongo River Canal à 17h00, juste avant la noirceur. Nous étions 3 voiliers dans cette petite baie, la nuit tombée, c’était noir on n’y voyait rien à part des feux d’ancrage des 3 voiliers.
Mercredi 14 novembre
Nous avons quitté la petite baie tôt le matin faisant route pour aller encore plus au sud. La «wasdown pump» est brisée, il s’agit de la pompe servant à nettoyer la chaîne de l’ancre, un prochain projet pour Merrill.
Nous sommes arrivés en fin de journée au quai de la marina à Oriental. Cette marina porte le nom de Oriental Marina, nous avons eu une place au quai à quelques pas de la réception. Deux employés de l’endroit m’ont aidé pour attacher le bateau aux grands poteaux. Ils étaient très accueillants. En peu de temps toutes les places au quai furent occupées.
Une fois bien installée nous sommes allés prendre une marche avec Line et Michel aux alentours pour ensuite aller souper au petit resto de la marina.
Fait intéressant, nous n’avons pas eu à déplacer le bateau pour faire le plein de diésel. Nous étions bien contents.
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