Tuesday, December 4, 2012

Repairs done - back under way! - Tout fonctionne, on continue

Tuesday December 4th, we get back under way after the installation of the new Garmin chartplotter has been completed yesterday.
Morning Rainbow waiting for the bridge to open
Our game plan changed over the last few days. Since we will not be able to reach Fort Lauderdale in time to catch the Wednesday weather window to jump from West Palm Beach to West End Abacos. This morning the Wednesday forecast calls for east wind under 10 knots and waves of 4 to 5 feet. We headed out of the St. Lucie Inlet  with the plan of sailing to West Palm Beach - well, it became apparent quite quickly that this was not the best choice today! The waves were 10+ feet with the occasional one well bigger than that! The wind is at 30 degrees to the nose so we are not able to sail. Ok time for plan B - A quick call to Sagwa to see that they are not having fun, Maryse is uncomfortable and I am working hard to steer a course ... none of these are good signs! 180 degree turn and back in the St. Lucie Inlet followed by a left turn into the ICW yet again. This afternoon we saw our first manatee glide by us just 10 feet from the hull - not the prettiest of creatures but impressive. The further south we get the bigger the homes and the boats become.
Small family abode .....

Nice!
By 4PM we are anchored south of Fort Worth Inlet - not only are there the prerequisite number of abandoned and sunk boats but also a Perini Navi sailing yacht that is about 175 feet long, navy blue hull, with two masts - 5 spreaders WOW!!!
Dinghy or helicopter .... so many choices

The two extremes and also good reason to not leave your mast down!

Broken headstay .... ouch!

Ace .....

2 masts, 9 speeders and 4 domes...

Neither Sagwa no Ambition believe that the seas will calm down from what we saw this morning, to the predicted 4 to 5 by 3AM Wednesday morning when we would have to leave for the Bahamas. Back to plan A - continue to Fort Lauderdale and hope that the current weekend weather window materializes to take us to Bimini.

Mardi 4 Décembre
Nous sommes partie au levé du jour en direction de la mer. Nous voulions aller à West Palm Beach et de là vers West End Abacos. La météo semblait favorable avec un vent de l'est et des vagues de 4 à 5 pieds. Une fois que nous avons quitté le Inlet de St-Lucie, nous avons vite constaté que ce n’était pas la bonne idée. Les vagues se suivaient rapidement, nous avions un vent de 30 degré sur El nez, pas possible d'ouvrir les voiles pour stabiliser le bateau. Après un moment, nous avons tous convenus de faire demi-tour et de poursuivre par le ICW.
J'étais bien contente puisque de mon côté j’étais au biscuit soda et au ginger ale, la bateau brassait dans tout les sens, il n’y avait rien d’amusant, ça n’allait pas bien. Peu après mes couleurs sont redevenues normales, j’avais passé du blanc au vert au normal, ouf!!!!!

Nous avons vu notre premier lamentin aujourd'hui, c'est vraiment super!
Que dire des maisons, elles sont splendides et énormes, de gros budgets!!

Nous avons ancré à Lake Worth, en face de mégas marinas avec des mégas géants bateaux.

Demain nous continurons dans l’intracostal en direction de Ft-Lauderdale. De là lorsque la température le permettra nous pourrons traverser aux Bahamas dans les Biminis.

Mercredi 5 décembre
Nous avons passé sous 19 ponts, plus un vingtième en réparation. Je suivais de près les distances entre chacun, demandant  à l'occasion à Merrill d'augmenter sa vitesse ou de la domineer, certains ponts ouvrent au 15 minutes, d'autres aux heures ou au demi-heures. On désirait se rendre à Ft-Lauderdale et trouver un endroit pour ancrer ou pour être au mouillage. J'ai fait mes devoirs et fait mes suggestions à mon capitaine, Merrill a soumis différentes options à Michel et Line et tous ont opté pour ma suggestion, ça m'a fait un petit velour!!

Etant donné qu'il s'agit de la marina de la ville, c'est premier arrivé premier servi.
A notre grande joie il y avait quelques bouées de libres, nous nous sommes installés, bien heureux d'être sous le soleil de la floride.

Des lamentins passent tout près du bateau, c'est wow! mais difficile de les prendre en photo.

Le soir venu nous étions invités à nous joindre à Line et Michel pour aller souper avec de leurs amis.
Une soirée bien agréable.

1 comment:

1. Stay safe! Good move to come inside for a bit! You will get there soon. At least you are in a warmer climate!
    We really enjoyed your visit! It was fun seeing your pictures and to read your impressions. We hope y'all realize you are always welcome!